2010年3月12日星期五

baby is three month already

aha! my baby is three month ready. i m very happy cause i c my baby is strong n healthy.but i also very worry of my baby.he dont wan 2 drink the water,and "ngum ngum"is one time for a day.i m very worried of him lah. baby until this time is normal or no normal?my dear said the milk have the water ingrediant in front, no need 2 drink the water always.but i think the milk is a "hot hot"for baby.i very worry lah. can u give some opinion for me?......

4 条评论:

匿名 说...

大嫂,你怎么写英文?我英文“半桶水”!现在的小孩都不喝水的(好命),我的女儿从小到现在也都不喝水,所以就在水里加葡萄糖或利宾纳,又或者蜜糖,她才喝!冬瓜糖也可以!但我女儿不喜欢喝!
你怕他热气,在冲奶时少放一点奶粉,每天给他吃惊风散,惊风散是凉的!它主治:感冒发热,感受惊吓,痰鸣气促,呕吐水泻,睡卧不宁,夜啼吐奶伤风咳嗽...!有效!不妨试试!

匿名 说...

哇,你英文不差啊!我奶奶说葡萄糖和乐会有风哦,只给他喝一点。不是时常。李宾纳和蜜糖那么小可以喝吗?不是要等到五六个月才喝吗?薏米他也不喜欢喝,因为不甜。
惊风散他有吃。假如我妈顾,我妈就给他吃八宝散。我顾就给他宝婴丹和惊风散。
他以前小个很会吐奶,现在不大会了。她今天已经有一百天了。

亚历山大一世 说...

2008年出生,2010年就得糖尿病,怪谁?怪父母与小孩。

FANGLIN"S WORLD 说...

不是完全不给他喝。是要适量啊!